Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin Brandin - 29 oktober 2012 18:59

           

Av Malin Brandin - 29 oktober 2012 18:54

Då var det tävlingsdags igen    1 meter på Hfrk och planen är att vi ska vara felfria!

Har tvättat en del av mina schabrak idag, så vi är fina imorgon, och nu ser tvättskåpet ut såhär

 

 

Av Malin Brandin - 28 oktober 2012 20:25

Jag och Strumpan hade en härlig uteritt med Emilia och GT idag    Strumpan som inte brukar vara tittig var det idag och GT var den lugna och man märkte tydligt att de tyckte det var kul att komma ut i naturen. Strumpan hade på sig sitt fina reflexländtäcke och jag tycker det är ett väldigt enkelt sätt att synas när det börjar bli mörkt ute, även om det inte är så snyggt!

 

Imorgon blir det att trimma inför tävlingen på tisdag   

Av Malin Brandin - 27 oktober 2012 16:36

I andra klassen var Strumpan laddad och jag också för den delen, det var sista omgången i Allsvenskan, men det fick inte så bra. Första hindret hoppade vi JÄTTE fint men vid andra tog det stopp, Strumpan ville hoppa hindret som stod rakt fram men vi skulle hoppa hindret till höger. Jag red med för dålig ytterskänkel och yttertygel så det blev en tur ner i sanden.

Jag är jätte nöjd med dagen ändå och på tisdag är det dags för tävling ingen på HFRK   

 

Här ser ni mitt lilla fall, jag tror inte att så många lägger upp filmer där dom misslyckas men det känns nog ganska skönt att se att det är fler som misslyckas än en sjäv.

Och det värsta är att ridbyxorna är så svåra att få rena när man varit en sväng i sanden, VARFÖR går inte fläckarna bort i tvätten?? Inte så värst snyggt att gå runt med bruna fläckar på rumpan/benet på nästa tävling!


 

Av Malin Brandin - 27 oktober 2012 16:28

I första klassen hade vi en liten tråkig rivning, på grund av min dåliga avståndsbedömning men annars gick det jätte bra tyckte jag, visst så var det långt ifrån en perfekt runda men vi tog oss runt utan något stopp! Kändes skönt att veta att vi kan hoppa utan att stanna på något hinder, vilket bara händer på tävlingar tyvärr!

 

Det var ganska kallt idag!!

 

 

Av Malin Brandin - 26 oktober 2012 20:24

När jag satt och trimmade Strumpan inför morgondagens tävling började det snöa, det var en blandning mellan snö och hagel och som tur kom det inte så mycket!

Kallt är det iallafall så Strumpan fick ha på sig ett tjockare innetäcke, det hon fick på sig nu är 200 gram.

Jag klippte Strumpan för ca 2 veckor sedan och hon har redan börjat sätta mycket ny päls tycker jag och om hon fortsätta sätta så mycket päls får jag klippa henne snart igen.

Hur ofta klippa ni era hästar?

 

Nu blir det att fixa klart inför imorgon för det blir en tidig morgon!!   

Tävling, tävling tävling!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Malin Brandin - 25 oktober 2012 18:58

På lördag är det tävling, det är sista omgången i allsvenskan div II i Åstorp! Laget var inte med i första omgången så vi kan inte vinna men vi kan i allafall vinna sista omgången, förra omgången kom vi 4 med inte för allt för bra resultat men nu satsar vi igen   

 

 

Presentation

Jag utbildar mig till hästmassör på ATS hästutbildningar. Jag har kommit halvvägs i min utbildning och är certifierad hästmassör i augusti. Utbildningen innehåller en del hästpsykologi och grunden i sadelprovning.
Bloggen kommer innehålla information om

"Strumpan"

"Strumpan", Hot Menu heter hon egentligen är ett sto född 2000. Jag köpte henne i juni 2012 och är min första häst. När jag var och provred henne så var det kärlek vid första ögonkastet och visste att det var henne jag skulle ha!

 

 

 

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards